Mocănița de la Sovata circulă pe o cale ferată feroviară îngustă cu o lungime de 14 km între Sovata și Câmpul Cetății. Peisajul pitoresc este absolut minunat deoarece linia ferată șerpuiește prin pădurile frumoase ale României.
Construcția căii ferate înguste a început în anul 1912 și face legătura între Târgu Mureș și Praid. Locomotiva ce conduce mocănița de la Sovata este cu aburi și face parte dintr-un lot de locomotive construite la o fabrică din Polonia în 1949. Mocănița funcționează pe bază de cărbune și/sau cu lemn de esență tare, iar rezervorul acesteia are o capacitate de 3 tone de combustibil. În principal calea ferată și mocănița era folosită pentru transportarea lemnului dar și a sării.
Capacitatea vagoanelor este de 90 de locuri, dintre care două vagoane sunt închise iar un vagon este deschis. Vagoanele mocăniței au fost construite între anii 1985 și 1991. Pe o perioadă de 14 ani, mocănița a fost scoasă din uz. În anul 2003 întreaga mocăniță a fost reabilitată iar din 2011 funcționează în scop turistic. Plecările cu mocănița se fac din stațiunea Sovata, de la Gara Mică a orașului.
Traseul cu mocăniță durează aproximativ o oră și jumătate, dus-întors. Momentan este accesibil numai un mic tronson din linia ferată, însă cu timpul se dorește reabilitarea și deschiderea unei distanțe mai mari. Pe parcursul călătoriei este prezentată istorică mocăniței și a traseului de către domnul Mircea Greavu și de către doamna Carmen, însoțitoarea domnului. Tot traseul durează aproximativ o oră.
Există și o tradiție atunci când mergi cu mocănița Sovata. De fiecare dată când mocănița trece pe lângă turiști, mecanicul trage sirena iar cei din vagoane fac cu mâna. Drumul este unul foarte distractiv și plin de voie bună datorită oamenilor carismatici și plini de umor din zonă.